Klub Næstved - fritidsklub for udviklingshæmmede

Rejse til Kroatien 2018

Ferieminder fra Istrien, Selce, Kroatien

Fra den 22. til den 30. september 2018 var der pædagogfri ferie med sol, afslapning, højt humør og oplevelser i roligt tempo, da Klub Næstved og to frivillige rejseledere nød udlandsrejsen til Selce, Kroatien, hvor vi boede på Hotel Slaven.

Vi ser tilbage på en skøn ferie med lidt stemningsbilleder fra både busturen – med overnatning i Amberg, gennem Østrig – og fra selve ferien.

På denne ferietur havde vi i samarbejde med Ørslev rejser arrangeret en ferie kun for Klub Næstved. Vi havde vores egen bus og vores egen chauffør Jan, som sørgede for at vi havde en behagelig rejse og ferie.

På den første dag i Selce, viste vejret ”tænder”, med storm og regn ind til om eftermiddagen, hvor solen kom frem og derefter var det solen som dominerede resten af tiden.

Selce er en hyggelig lille by ved Adriaterhavet med en flot strand, små butikker, cafeer og strandpromenade med en lille havn, et godt udgangspunkt for afslapning såvel som udflugter med båd til KRK, og tur til andre småbyer.

En dejlig ferie med mange oplevelser – store som små.

Sejlturen gik fra Gedser til Rostock, hvorefter der ventede 627 km forude – til Amberg i Tyskland.

Heldigvis var der pitstop undervejs. Her havde vores chauffør Jan, sørget for lækkert smørrebrød til frokost.

Kl. 19.00, helt efter planen, ankom vi til vores hotel, Vienna House, i Amberg, Tyskland.

Hotel-værelserne, hvor vi skulle overnatte, før turen gik videre mod Kroatien, var meget flotte – ligesom resten af hotellet. Lidt senere gik vi en kort tur op til centrum, hvor vi spiste 3 retter på et bryggeri. Herunder ses lidt billeder fra Amberg, som er en rigtig fin by.

Pitstop med frokost i Østrig.

Efter 794 km fra Amberg til Hotel Slaven i Selce, ankom vi til en dejlig lun aften.

Dagen efter vores ankomst havde vi storm og regn fra morgenstunden, men over middag spredte skyerne sig og solen kom frem. Michael, der fyldte 55 år på denne dag, blev fejret hele dagen, bl.a. med fødselsdags sang og frokost på strand promenaden.

Herunder følger endnu flere fra resten af ferien:

Kroatien er det grønne på kortet.

Klub Næstved og Ørslev Rejser havde i samarbejde arrangeret ferieturen, kun for  Klub Næstveds gæster til kystbyen Selce.

Turen blev kørt i denne luksusbus – med fx justerbare sæder, minikøkken med køleskab, CD/DVD/TV og klimaanlæg – fra Ørslev Rejser.